Plate-forme vidéo en ligne

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Online Video Platforms (OVPs) are digital services that facilitate the use of video content on the Internet[2]. These platforms utilize models such as Software as a Service (SaaS), Do-It-Yourself (DIY), and User-Generated Content[1] (UGC). They provide tools for video uploading, managing, and measurement. Custom or third-party video players are offered for embedding videos on other sites. OVPs also give detailed video analytics for publishers. They range from individual to enterprise solutions, catering to various users. They use protocols like HTTP streaming or progressive download for content delivery. Adaptive streaming is a feature that adjusts video quality according to bandwidth. OVPs have greatly influenced the way we consume video content, enabling entertainment, news, and educational content to be accessed widely. They have also paved the way for the rise of platforms like YouTube[3], Netflix, Hulu, and Crunchyroll.

Définitions des termes
1. Contenu généré par les utilisateurs ( User-Generated Content ) User-generated content, often shortened to UGC, refers to any form of content such as photos, videos, text, testimonials, and audio that are posted by users on various platforms, including social media and wikis. It's a broad term that encompasses a range of uses, from problem-solving and news reporting to entertainment and advertising. Notably, major news outlets like BBC and CNN, as well as businesses of all sizes use UGC for their respective purposes. The key characteristics of UGC are user contribution, creativity, and online accessibility. While it's a powerful tool, it also raises challenges such as defining the minimum creative effort and managing potential negative outcomes. UGC plays a crucial role in media pluralism, challenging traditional media hierarchies and diversifying content sources.
2. Internet. L'internet est un système mondial de réseaux informatiques interconnectés qui utilisent des protocoles de communication normalisés, principalement le TCP/IP, pour relier des appareils dans le monde entier. Issu du terme "internetted" utilisé en 1849, le terme "Internet" a ensuite été utilisé par le ministère américain de la guerre en 1945. Son développement a commencé avec des informaticiens qui ont créé des systèmes de partage de temps dans les années 1960 et a progressé avec la création d'ARPANET en 1969. L'internet est autogéré, sans autorité centrale, et ses principaux espaces de noms sont administrés par l'Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN). Il a considérablement transformé les moyens de communication traditionnels et s'est développé de manière exponentielle au fil des ans, le nombre d'internautes augmentant de 20% à 50% par an. En 2019, plus de la moitié de la population mondiale utilisait l'internet. La suite de protocoles internet, qui comprend le protocole TCP/IP et quatre couches conceptuelles, guide les paquets internet jusqu'à leur destination. Des services essentiels comme le courrier électronique et la téléphonie par internet fonctionnent sur l'internet. Le World Wide Web, une collection mondiale de documents interconnectés, est un élément clé de l'internet.

Un plate-forme vidéo en ligne (OVP) enables users to upload, convert, store, and play back video content on the Internet, often via a private server structured, large-scale system that may generate revenue. Users will generally upload video content via the hosting service's website, mobile or desktop application, or other interfaces (API), and typically provides embed codes or links that allow others to view the video content.

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